Sinulla yksityisenä kuluttajana on 14:n päivän palautusoikeus. Tämä tarkoittaa, että sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi ja saada takaisin maksamasi summa 14:n päivän kuluessa tuotteiden saapumisesta. Peruutusoikeus tulee voimaan, kun esine on hallussasi. Sinun on palautettava tuote / tuotteet 14:n päivän kuluessa ilmoituksesta (ilmoitus siitä, että olet aloittanut palautusprosessin 14 päivän sisällä riittää). Saatat joutua odottamaan tuotteen palauttamista meille tai voit jättää todistuksen siitä, että tuote on palautettu. Hyvitys suoritetaan samalla tavalla kuin alkuperäinen maksu sen jälkeen kun olemme varmistaneet että tuotteen kunto vastaa palautusehtoja.

Tuote on muuttumattomassa tilassa, ts. käyttämätön, tuhoutumaton, vahingoittumaton ja sellaisessa kunnossa, että tuote voidaan myydä uudelle asiakkaalle ilman hintavähennystä. Tämä tarkoittaa, että voit avata ja tutkia tuotteen huolellisesti, mutta älä käytä sitä. Tapauksissa, joissa arvo on laskenut avaamisen ja tarkastuksen aikana, Sunshop.fi veloittaa kuluttajalta arvon alenemisen. Kuluttaja vastaa palautuskustannuksista ja vastaa vahingoittumattomasta Sunshop.fi:lle saapuvasta lähetyksestä. Voit palauttaa ostoksesi meille sähköpostiosoitteeseen myynti@sunshop.fi tilausnumeron kanssa, jonka jälkeen saat palautusosoitteen ja tietoa kuinka edetä. Voit myös tietenkin palauttaa vain osan tilauksestasi, jolloin vain tämä tuote hyvitetään. Voit ladata kuluttajaviraston virallisen valituslomakkeen tästä.

Peruuttamisoikeus ei koske seuraavia, jos sinetti on rikki tai jos tuotetta on käytetty:

  1. Tietokoneohjelma
  2. Pelit tai ääni- ja videotallenteet, kun sinetti / sinetti on rikki
  3. Korvan sisäiset kuulokkeet
  4. Alusvaatteet ja uimapuvut
  5. Peruukit ja hiuslisäkkeet
  6. Kosmeettiset tuotteet, kuten hiusten ja ihonhoitotuotteet ja hajuvedet
  7. Korvakorut tai lävistävät korut

VALITUKSET JA VIRHEELLISET TOIMITUKSET

Sinulla asiakkaana on 3:n vuoden oikeus tehdä valitus saatuaan tuotteen kuluttajaostolain mukaisesti valmistusvirheistä. Voit lukea lisää oikeuksestasi tehdä valitus KKV:n (Kilpailu- ja kuluttajavirasto) sivuilta tai käyttää apunasi reklamaatioapuria. Valitusoikeus koskee vain yksityishenkilöitä eikä yrityksiä. Jos tuote vahingoittuu kuljetuksen aikana tai toimitetaan väärin, olemme vastuussa kaikista virheiden korjaamisesta aiheutuvista kustannuksista. Jos saamasi tuote on väärä, suosittelemme, että otat meihin yhteyttä. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme myynti@sunshop.fi ja autamme sinua ratkaisussa. Sinun on tallennettava kuitti ja paketin numero seurantaa varten. Jos emme pysty korvaamaan viallista tuotetta uudella tai vastaavalla tuotteella, niin saat meiltä hyvityksen. Palautuksen jälkeen tuote on pakattava hyvin, jottei tuote vahingoittuisi. Noudattamme aina KKV:n ohjeistuksia valitusten ratkaisemisessa. Jos asiaa ei ratkaista ohjeistusten mukaisesti sen jälkeen, kun olet ollut meihin yhteydessä, voit ottaa yhteyttä Kuluttajaneuvontaan, joka tekee päätöksen asiasta sen lain mukaisesti, jota Sunshop.fi noudattaa. Kaikki riidat on ratkaistava joko Suomen Kuluttajaneuvonnan tai Euroopan komission online-riitojenratkaisumenettelyn (EU ODR) avulla.

Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV): https://www.kkv.fi

(09) 029 505 3050

The European Online Dispute Resolution (EU ODR): http://ec.europa.eu/odr 

TAKUU

Takuu koskee takuuaikana esiintyviä toimintahäiriöitä, joten se kattaa vain mahdolliset valmistusvirheet, joita tuotteella voi olla. Tämä tarkoittaa, että se ei koske vikoja, jotka tapahtuvat tuotteen toimintojen tai ulkonäön omien muutosten takia, tai takuuajan jälkeen. Sunshop.fi tarjoaa asiakkailleen korkeimman laadun ja parhaan takuun, kaikilla tuotteilla on yhden vuoden takuu toimituspäivästä lukien, lukuun ottamatta tiettyjä tuotteita, joiden takuuaika on ilmoitettu tuotekuvauksessa. Takuu ei kata, jos vika johtuu väärinkäytöstä, peukaloinnista, väärästä jännitteestä, virheellisestä asennuksesta tai kulumisesta. Tietokonetuotteiden takuu ei kata virusten poistamista, ohjelmistojen palauttamista ja kiintolevyn uudelleenasennusta alustamisen jälkeen. Takuu ei myöskään kata, jos takuun yksityiskohtia tai ostotodistusta muutetaan, vaihdetaan tai jos tunnusnumeroa tai takuutuotetta muutetaan tai korjataan ilman teknisen palvelun etukäteen antamaa lupaa. Ladattavilla akuilla on vain 3 kuukauden takuu. Mustepatruunoilla, kulutustarvikkeilla, tietovälineillä, värikaseteilla ja tarvikkeilla on vain 60:n päivän purkamistakuu. Kaikki takuut ovat voimassa Suomessa. Tilausvahvistus on takuuvarmenne, jonka sait sähköpostitse. Valmistajilla voi olla pidennetty takuuaika, lisätietoja on kyseisen valmistajan verkkosivustolla.